تولیدات صنعتی

ساخت وبلاگ

ملاحظات طراحی  لوله پلی پروپیلن :

لوله پلی پروپیلن نسلی جدید و ارتقا یافته از لوله های پلاستیکی در صنایع مختلف می باشد. این نوع از لوله ها دارای مزایای بیشماری می باشند. بر اساس زنجیره پلیمری لوله پلی پروپیلن به انواع مختلفی تقسیم می گردد. لوله پلی پروپیلن رندوم محبوبیت بهتری دارد.

هنگام طراحی سیستم لوله کشی پلی پروپیلن رندوم  PP-R، مهم است که از ویژگی های منحصر به فرد آنها مانند فیزر چند لایه (MF) برای کنترل انبساط، انتخاب مناسب SDR، اتصالات فیوژن، مقاومت در برابر ضربه و شیمیایی و عایق صدا آگاه باشید.

تعیین سازگاری لوله پلی پروپیلن :

اولین قدم این است که تأیید کنید که لوله پلی پروپیلن یک انتخاب ماده قابل قبول برای یک برنامه خاص است. در حالی که لوله‌های PP-R برای کاربردهای متنوعی مناسب هستند، هنوز ملاحظات شیمیایی، فشار و دما دارند که باید به منظور محدود کردن خطر نشت به آنها توجه شود. عملکرد خارج از پارامترهای ایمنی ارائه شده توسط تولید کننده لوله پلی پروپیلن می تواند طول عمر لوله را کاهش دهد. مهندسان با تطبیق کاربرد مورد نظر سیستم با پارامترهای کاربردی ارائه شده در اسناد سازنده، می توانند اطمینان حاصل کنند که لوله های پلی پروپیلن برای چندین دهه دوام خواهند داشت. سیستم‌های بخار، سیستم‌های گاز، سیستم‌های آب با دما و فشار بالا، یا سیستم‌هایی با سطوح بالای مواد شیمیایی تهاجمی خاص احتمالاً برای استفاده با PP-R مناسب نیستند. تولیدکنندگان ارزیابی مناسبی را ارائه می دهند و تأیید می کنند که در صورت وجود کدام یک از محصولات برای استفاده نهایی مورد نظر مناسب است.

در برخی از کاربردها، لوله پلی پروپیلن ( PP-R ) ممکن است به اندازه یک لوله کشی یا تاسیسات گرمایشی معمولی دوام نیاورد، اما ممکن است نسبت به برخی از لوله های دیگر بادوام تر باشد.  برخی از تولیدکنندگان در این محیط‌های سخت‌گیرانه‌تر، راهنمایی‌هایی درباره این برنامه‌ها و انتظارات عملکرد ارائه می‌کنند.

انتخاب لوله کشی مناسب برای کاربری شما :

اگرچه انواع لوله های پلی پروپیلن PP-R ویژگی های مشابهی دارند، اما برای استفاده در برنامه های خاص مهندسی شده اند. انتخاب سیستم صحیح برای برنامه کاربردی، عملکرد را به حداکثر می رساند و هزینه های مواد را به حداقل می رساند.

به عنوان یک قاعده کلی، لوله پلی پروپیلن سبز رنگ باید برای کاربردهای آشامیدنی و غذایی استفاده شود، در حالی که لوله آبی با ضخامت متوسط ​​برای گرمایش و سرمایش، هوای فشرده و انواع کاربردهای صنعتی استفاده می شود. لوله بنفش برای استفاده در سیستم های ذخیره آب و آب طوفان و سیل و ... در نظر گرفته شده است. برای کاهش انبساط خطی، فقط باید از لوله های پلی پروپیلن چندلایه سریعتر در کاربردهای گرم یا سرد استفاده کرد.

یکی از تولیدکنندگان استفاده از نازک ترین لوله های پلی پروپیلن دیواره ای را توصیه می کند که درجه حرارت و فشار مورد نیاز سیستم را برآورده می کند. پارامترهای عملیاتی توصیه شده توسط سازندگان معمولاً حاوی یک فاکتور ایمنی قابل توجه است.

تعیین کارایی لوله پلی پروپیلن :

R-value طبیعی و فاکتورهای اصطکاک کاهش یافته از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند زیرا میزان انرژی مورد نیاز برای عملکرد سیستم را کاهش می دهند. با برنامه ریزی و مهندسی دقیق، می توان از استانداردهای عملکرد موجود فراتر رفت و کارایی یک سیستم را به حداکثر رساند.

لوله های پلی پروپیلن کوپلیمر رندوم دارای ضریب جریان بالایی هستند و در طول زمان در اثر خوردگی دچار افت جریان نمی شوند. با این حال، برای برخی از محصولات، تفاوت در قطر داخلی باعث می شود که محاسبات جریان به طور خاص برای لوله PP-R انتخاب شده انجام شود. اطلاعات مربوط به نرخ جریان، سرعت جریان و افت هد از طریق اتصالات می تواند توسط سازنده لوله پلی پروپیلن ارائه شود.

ادغام لوله پلی پروپیلن با سایر سیستم ها :

هنگام ادغام لوله پلی پروپیلن با سیستم های دیگر، مهم است که اطمینان حاصل شود که پارامترهای عملیاتی PP-R به مواد دیگر آسیب نمی رساند یا برعکس. توجه داشته باشید که حتی اگر لوله پلی پروپیلن PP-R با ماده شیمیایی در حال حمل و نقل سازگار باشد، سایر مواد موجود در سیستم ممکن است سازگار نباشند. قبل از نصب، اطمینان حاصل کنید که تمام قسمت های سیستم با سیال حمل شونده سازگار هستند. در حالی که لوله پلی پروپیلن برای محافظت در برابر خوردگی نیازی به درمان ندارد، فلزات آهنی در سیستم این کار را انجام خواهند داد. لوله پلی پروپیلن را با سیستم های لوله کشی دیگر در شرایطی که باعث خرابی سیستم دیگر می شود، ادغام و ترکیب نکنید.

هنگامی که استفاده گسترده از لوله های مسی در ارتباط با PP-R وجود دارد، باید مراقب بود که شرایط عملیاتی باعث انحلال یا خوردگی مس نمی شود. تولیدکنندگان توصیه می کنند دستورالعمل های انجمن توسعه مس را برای اندازه، دما و سرعت جریان در سیستم هایی که از لوله های مسی و PP-R استفاده می کنند، دنبال کنید. لوله مسی نباید در سیستم های آب گرم خانگی با لوله های PP-R چرخش مجدد استفاده شود.

برنامه ریزی :

همه اتصالات فیوژن به مقدار مشخصی فضا و تحرک در اطراف هر مفصل نیاز دارند. مقدار فضای مورد نیاز برای عملکرد ماشین فیوژن بسته به سازنده و نوع ماشین متفاوت است. بهتر است هنگام برنامه ریزی نصب، تأیید کنید که فضای کافی برای کار کردن دستگاه وجود دارد.

گسترش شعله / دود در لوله پلی پروپیلن :

سیستم های لوله کشی پلی پروپیلن در طی احتراق محصولات جانبی سمی تولید نمی کنند. در یک آتش سوزی کاملاً توسعه یافته، PP-R گاز دی اکسید کربن و بخار آب تولید می کند. در یک آتش سوزی توسعه نیافته، ممکن است مقادیر کمی مونوکسید کربن تولید شود، اما این امر در همه مواد قابل احتراق از جمله چوب و کاغذ رایج است. بسیاری از قوانین ساختمانی سمی بودن دود تولید شده را در نظر نمی گیرند بلکه فقط بر حجم و کدورت دود تمرکز می کنند. بنابراین، مهم است که فقط لوله هایی را نصب کنید که الزامات کد محلی را برآورده کند. برای الزامات کد بسیار دقیق، به مهندسان توصیه می‌شود که برای تولید لوله پلی پروپیلن  PP-R سازگار با کد با سازندگان لوله پلی پروپیلن  مشورت کنند.

فضای پلنوم :

هنگام نصب لوله پلی پروپیلن PP-R در یک فضای پلنوم، ملاحظات خاصی برای رعایت قوانین ساختمان برای محدودیت های شعله و دود باید در نظر گرفته شود. اطلاعات مربوط به گزینه های دارای رتبه بندی Plenum را می توان در کاتالوگ تولید کنندگان یافت.

نصب لوله پلی پروپیلن در فضای باز :

هنگامی که لوله پلی پروپیلن PP-R در خارج از منزل نصب می شود، با قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید، باید از تابش اشعه ماوراء بنفش محافظت شود زیرا اشعه ماوراء بنفش می تواند به زنجیره های پلی پروپیلن در طول زمان آسیب برساند و آنها را ضعیف کند. تولیدکنندگان می توانند راهنمایی هایی در مورد راه حل های حفاظتی مانند پوشش ها و رنگ ها ارائه دهند.

تراست مسدود کردن :

به دلیل استحکام ذاتی و یکپارچگی اتصالات ذوب شده، انسداد تراست مورد نیاز نیست. لنگرها ممکن است در جایی که لوله مدفون وارد پی ساختمان یا مکان های دیگر می شود برای به حداقل رساندن حرکت لوله ضروری باشد.

توقف آتش :

پلی پروپیلن یک ماده قابل احتراق است و باید به این مسئله اندیشید و راه هایی برای نصب ایمن و دور از محیط های آتش زا در نظر گرفته شود. به طور کلی، هنگام نفوذ به یک مجموعه دارای درجه آتش، باید از توقف آتش استفاده شود. بسیار مهم است که مسائل مربوط به توقف آتش در مراحل اولیه طراحی و ساخت یک پروژه مورد توجه قرار گیرد. برای لیست فعلی تولیدکنندگانی که محصولات خود را برای استفاده در سیستم های لوله کشی پلی پروپیلن PP-R آزمایش و فهرست کرده اند، با یک تولید کننده لوله پلی پروپیلن با تجربه مشورت کنید.

حفاظت از سیستم لوله پلی پروپیلن : اجازه دادن به پمپ برای کارکرد طولانی مدت با دبی صفر می تواند منجر به دمایی فراتر از دمای توصیه شده شود. به مهندسان توصیه می شود که یک سیستم حسگر ارائه کنند که در مورد دمای بیش از 180 درجه فارنهایت هشدار دهد، یک شیر فشار و دما به صورت خودکار در تخلیه پمپ، یا یک اقدام پیشگیرانه مشابه برای این مورد تعبیه می بایست گردد.

جداسازی ارتعاش :

PP-R می تواند ارتعاشات کوچک را جذب کند، بنابراین اگر لوله پلی پروپیلن دارای تحرک محدودی در دو طرف پمپ باشد، نیازی به جداسازی نیست. لوله PP-R که با سرعت 10 فوت بر ثانیه جریان دارد، صدای کمتری نسبت به لوله مسی با سرعت 5 فوت بر ثانیه ایجاد می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با الزامات طراحی و نصب انواع لوله پلی پروپیلن با همکاران بنده در گروه صنعتی پایپ گستر تماس حاصل فرمایید.

تولیدات صنعتی...
ما را در سایت تولیدات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پایپ گستر pipegostarrr بازدید : 224 تاريخ : سه شنبه 30 فروردين 1401 ساعت: 14:18

تصفیه بهتر در سپتیک تانک :

سپتیک تانک دارای مدلهای مختلفی بر اساس نوع تصفیه می باشد. بر اساس نوع تصفیه و روش تصفه میزان کاهش آلودگی های در سپتیک تانک متفاوت خواهد بود. نوعی از سپتیک تانکها با استفاده از اکسیژن به کار تصفیه فاضلاب بهداشتی می پردازد.  برای اینکه فرآیند تصفیه فعال باشد، لازم است دسترسی به اکسیژن، که برای فعالیت باکتری ها ضروری است، فراهم شود. در نتیجه، درجه تمیز کردن و تصفیه فاضلاب می تواند تا 99٪ باشد که کاملاً مطابق با استانداردهای بهداشتی مدرن است. برای انجام تمیزکاری موثر توسط سپتیک تانک و میدان زهکشی ، لایه متریک فیلتر ساخته شده از سنگ خرد شده، شن یا خاک رس منبسط شده پر می شود. لوله های آبیاری باید بالای فیلتر قرار گیرند. نیاز اصلی برای نصب آنها حفظ فاصله بیش از 1 متر از آب های زیرزمینی است.

اصل کارکرد سپتیک تانک هوازی :

سپتیک تانک به شما امکان می دهد فاضلاب را با استفاده از باکتری های هوازی تصفیه کنید. تفاوت اصلی با سپتیک تانک بی هوازی عدم نیاز به تمییز کردن دائمی لجن یا اضافه کردن مواد فعال شیمیایی است. یعنی فرآیند تجزیه به طور طبیعی در حضور اکسیژن بدون باکتری و بدون انتشار بوی نامطبوع انجام می شود. با توجه به استفاده از چندین نوع میکروارگانیسم، تمیز کردن کارآمدتر از یک سپتیک تانک استاندارد سه مرحله ای است، زیرا یک نوع از باکتری های مضر تمیز می شود و نوع دیگر با لجن تغذیه می شود.

پکیج تصفیه فاضلاب :

از نظر ساختاری پکیج تصفیه فاضلاب به 4 محفظه تقسیم می شود که در آن دو مرحله نظافت انجام می شود. مرحله اول تصفیه زمانی شروع می شود که پساب از طریق لوله فاضلاب به محفظه اول می رسد، که عملکرد آبگیری را تا یک سطح مشخص انجام می دهد. سپس سنسور شناور فعال می‌شود، و اولین کمپرسور روشن می‌شود که به طور فعال هوا را به فن محفظه دوم می‌رساند. در همان زمان، پمپ فاضلاب را با استفاده از ایرلیفت به اتاق دوم پمپ می کند. Airlift یک پمپ اولیه با یک لوله پلاستیکی منحنی است که به یک فن متصل است.

تحت تأثیر هوای محفظه، شرایط مطلوب برای توسعه میکرو فلورا، که شروع به تصفیه فعال آب می کند. سپس فاضلاب از محفظه دوم پکیج تصفیه فاضلاب  به سوی مخزن جریان می یابد که در آنجا فرآیند ته نشینی کف لجن انجام می شود. آب تصفیه شده، واقع در بالای محفظه، به سمت خروجی جریان می یابد.

مدت زمان این مرحله از تصفیه با سطحی که با درجه تخلیه محفظه گیرنده مشخص می شود تعیین می شود. هنگامی که سطح به زیر سطح حداقل می رسد، سنسور شناور دوباره فعال می شود و مرحله دوم تصفیه در داخل پکیج تصفیه فاضلاب  آغاز می شود.

شروع فاز بعدی تصفیه در داخل پکیج تصفیه فاضلاب با اتصال کمپرسور دوم شروع می شود که هوا را به محفظه گیرنده می رساند. در این مرحله، پساب خروجی از مخزن برای تصفیه مجدد به محفظه گیرنده پمپ می شود. هنگامی که سطح سیال در محفظه به سنسور شناور می رسد، کمپرسور دوباره وصل شده و به مخزن فشار داده می شود.

هنگامی که آب فاضلاب به مخزن سپتیک تانک متوقف شود، به دلیل جریان مایع از یک محفظه به محفظه دیگر تا زمانی که تصفیه شود یا سطح آب به اندازه کافی برای کارکرد سنسور بالا نباشد، به کار خود ادامه می دهد.

بهبود خانه روستایی یا خانه تابستانی در غیاب شبکه های فاضلاب متمرکز از طریق سیستم های مستقل انجام می شود که یکی از عناصر اصلی آن مخزن سپتیک تانک است. در واقع سپتیک تانک از یک یا چند محفظه تشکیل شده است، فاضلاب جمع آوری و سپس تصفیه می شود. هرچه دستگاه سپتیک تانک پیچیده تر باشد، فاضلاب با کارایی بیشتری در آن تخلیه می شود. هنگام انتخاب ساختار نهایی، تصفیه خانه حجم روزانه زباله را در نظر می گیرد. این مقدار تحت تأثیر تعداد ساکنان دائمی در خانه و همچنین در دسترس بودن و شدت عملیات است. هر نوع سپتیک تانک باید درجه کافی از تصفیه فاضلاب را بدون خطر آلودگی به زمین برای دفع بیشتر فراهم کند. در صورت تمایل، صاحب خانه می تواند سپتیک تانک را با نام دستگاه فاضلاب حذف کند.

نشت تانک سپتیک چگونه برطرف می گردد؟

فاضلابی که از طریق زهکش وارد لوله فاضلاب می شود، وارد اتاقک اول تصفیه خانه سپتیک تانک می شود که به بخش های جداگانه تقسیم می شود. ذرات جامد بزرگ در کف محفظه اولیه مخزن سپتیک تانک ته نشین می کند و ذرات کوچکتر همراه با آب به محفظه دوم می روند و در آنجا توسط باکتری های بی هوازی ویژه مورد تجزیه قرار می گیرند. فرآیندهای تخمیر در هر دو محفظه فعال است که در نتیجه این فرایندها  گاز متان آزاد می شود.

ورودی محفظه های مجزای سپتیک تانک با درب ناشی از جریان آب بسته می شود که از انتشار بوی نامطبوع در اطراف تصفیه خانه جلوگیری می کند. یک فیلتر قابل جابجایی مخصوص در محفظه سوم تعبیه شده است که آلاینده های نشتی از دو محفظه اول را می بندد. باکتری های هوازی که فعالیت زیستی آنها در حضور اکسیژن امکان پذیر است، در مبارزه با تصفیه فاضلاب نقش دارند. به این ترتیب می توانید اصل عملکرد تانک های سپتیک تولید شده توسط تولید کنندگان ایرانی و خارجی را توصیف کنید.

مدل های آماده مخازن سپتیک تانک ساخته شده توسط سازندگان ایرانی-خارجی در گودال آماده شده نصب می گردند. پسماندهای تصفیه شده پس از تصفیه سه مرحله ای به میدان فیلتراسیون رفته و وارد خاک می شوند. در نتیجه تصفیه چند مرحله ای فاضلاب، آنها به طور موثر  تصفیه می شوند ... خود تصفیه خانه می تواند بدون تعمیر و نگهداری طولانی تر کار کند، بدون اینکه توسط تجهیزات ویژه پمپاژ شود. بهداشت محل به نحوه عملکرد سپتیک تانک بستگی دارد. تمیز کردن با کیفیت بالا ساختمان هرگز بوی بد نمی دهد، که بوی خاصی از فاضلاب کارکرده دارد.

مزایای استفاده از سپتیک تانک :

حداکثر پاکسازی ممکن از مواد مضر در فاضلاب؛

بهره برداری از سازه ها در هر شرایط آب و هوایی ، از جمله دمای پایین در زمستان.

بدون نیاز به فشار دادن مکرر؛

عمر طولانی سپتیک تانک؛

استقلال برخی از مدل های سپتیک تانک از منبع تغذیه.

اصول طراحی و ساخت سپتیک تانک خانگی :

سپتیک ها در بازار ایران در مجموعه ای بزرگ ارائه می شوند. مخازن آماده که به صورت افقی یا عمودی جهت گیری می شوند، به راحتی در یک گودال از پیش حفر شده قرار می گیرند. این مخازن می توانند از مواد مقاومی ساخته شوند که می توانند در برابر تأثیرات محیطی تهاجمی مقاومت کنند ... معمولاً تولید کنندگان محصولات پلاستیکی فایبرگلاس تولید می کنند، اما مدل هایی از سازه های بتنی تقویت شده با فلز نیز وجود دارد.

قیمت سپتیک تانک های آماده بسیار بالا است، بنابراین بسیاری از صاحبان خانه های خصوصی، کلبه ها درگیر مخازن سپتیک یک یا دو محفظه هستند. در این حالت ترانشه ای با دست یا به کمک تراکتور حفر می شود که در آن حلقه های بتنی پایین آمده و توسط لوله ای روان به هم متصل می شوند. به عنوان یک قاعده، چنین نصب یک سپتیک تانک نیاز به تلاش فیزیکی دارد، اما نه مالی.

در چاه اول (مخزن) یک کفه بتنی باید ایجاد گردد که اجازه نفوذ باکتری های خطرناک به خاک را نمی دهد. در گمانه دوم، کف ترانشه با لایه‌هایی از ماسه خرد شده پوشانده شده است که برای تصفیه پساب از مخزن لازم است. در چاه اول و دوم زباله های مایع تمیز می شوند و در چاه سوم روی زمین ریخته می شوند.

مزایای سپتیک در مقابل فاضلاب :

با گذشت زمان و افزایش آگاهی مردم در مورد نیازهای محیط زیست و اهمیت محیط زیست و سلامتی و پاکیزگی آن ، مخازن سپتیک از اهمیت ویژه ای در نزد کارفرمایان و مالکان جوان برخوردار شده است و دلیل این تغییر نظراز گذشته تا کنون این است که مخازن سپتیک تانک بعنوان گزینه جایگزین سبز برای سیستم های فاضلاب قدیمی شناخته شده است. اگر در هرخانه قدیمی نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که  سیستم فاضلاب آنها جهت تخلیه و پمپاژ و تصفیه آب به انرژی و ابزار تخلیه خاص و مواد شیمیایی نیاز دارد .درضمن از همه مهمتر که این فاضلابها در نهایت به رودخانه ها و دریاچه ریخته می شد که سبب آلودگی آب می شد وهمچنین قبل از این فناوری صنایع و کارخانجات نیز پسابهای غیر بداشتی خود را به همین رودخانه منتقل می کردند که خطر زیست محیطی به همراه داشت و اینگونه شد که متخصصان و طراحان و دوست داران طبیعت و محیط زیست به فکرطراحی و تولید مخازن سپتیک تانک افتادند . سیستم سپتیک تانک تمام این مشکلات را برطرف کرد وموجب شد تا بدون نیاز به انرژی یا مواد شیمیایی ، آب را پمپ و تصفیه شودآب استفاده شده به چرخه بازگردانده می شود که در صورت نگهداری مناسب هرگز سرریز نمی شود.

مشکلاتی که یک سپتیک تانک خراب و دارای نقص به وجود می آورد :

مشکلات سیستم های سپتیک تانک معمولاً به سهل انگاری کارفرمایان و صاحبان آن بر می گردد . هنگامی که یک مخزن سپتیک تانک به اندازه کافی و به خوبی  نگهداری نشود ، جریان خروجی فاضلاب می تواند برای سلامتی  آب دریاچه و برای محیط اطراف خطرناک باشدبه عنوان مثال ، اگر فاضلاب به اندازه کافی تصفیه نشود ، می تواند آلودگی را به آبهای دیگر منتقل کند و باعث تهدیدات سلامتی انسان شود .این فاضلابها و آب رودخانه ها پس از پاره ای تغییراتی که روی آنها اعمال می شود پیش تصفیه و توسط مهندسان تصفیه نهایی می شوند و دوباره به چرخه آب شیر در منازل باز می گردد . فاضلاب های آلوده با بروز هپاتیت و پاتوژن های دیسترس در آب شیر مرتبط است به عنوان مثال آلاینده ها می توانند آب آشامیدنی را با مقادیر بیشتری نیترات آلوده کنند ، که می تواند عوارض آن را بر روی افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف و همچنین کودکان نو پا و زنان باردارمشاهده کنید . نیترات های افزایش یافته حتی به هوا و کیفیت آب اکوسیستم های اطراف آسیب می رسانند ، در نتیجه ویرانگر فلور و جانوران یک منطقه خاص هستندعلاوه بر این ، اشکالات و جوندگان که در مناطقی با تالابهای آلوده به فاضلاب آلوده می شوند می توانند بیماری ها را برای مردم ، حیوانات اهلی و حیوانات شیوع دهندبا توجه به همه این مواردی که در نظر گرفته شده است ، لازم است سیستم سپتیک تانک خود را در تمام مدت زمانی که متعلق به شماست و به خوبی در یک ملک خاص زندگی می کنید برای جلوگیری از بالا آمدن لایه لجن به خوبی حفظ و نگهداری نمایید .پس در حفظ و نگهداری سپتیک تانک دقت لازم را داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با پکیج تصفیه فاضلاب و سپتیک تانک به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید.

تولیدات صنعتی...
ما را در سایت تولیدات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پایپ گستر pipegostarrr بازدید : 175 تاريخ : پنجشنبه 11 فروردين 1401 ساعت: 14:22